Followers

Friday 16 December 2011

11 Fakta Menarik Mengenai Taylor Swift


1. Taylor Swift menerapkan home schooling becoz dia merasa tidak boleh belajar di sekolah biasa dengan rutin jadwalnya yang amat sibuk.

2. Taylor Swift tidak berencana masuk university untuk kuliah setelah lulus.

3. Taylor Swift seorang pencinta binatang,dia punya 2 kucing peliharaan yang dinamakan Indi (yang katanya Indi benci semua orang di rumah kecuali dia),Kucing ke 2 dinamakan doberman.

4. Taylor Swift memiliki novel setebal 350 halaman yang di tulis sendiri olehnya tapi tidak pernah diterbitkan olehnnya.

5. Sebagai public figure tentu banyak godaan dunia yang dapat menjerumuskan dirinya dan berikut adalah pendapat Taylor Swift mengenainya,

"I think it all comes down to who you surround yourself with and how strong your morals are.

Before I make a decision,I stop and think about the 10 year old girl I saw last night at my concert in the front row. I think about her mom.

I think about how they bought my CD,thinking that I'm a good role model.

Then I think about how they would feel if I did something to let them down.I can't imagine a greater pain than letting one of those mothers down.I honestly can't."

see??betapa dewasanya pikiran dia meskipun usianya masih muda disaat ramai artis lain bertingkah laku kontroversi.

6. Kalau lagi lapang dia pergi bersama sahabatnya,Abigail (awek yang namanya ada di lagu 'fifteen').Tahu apa yg mereka suka lakukan kalau berdua?,Mereka suka pergi ke rumah bekas kekasih Taylor Swift.

7. Swift pertama kali main gitar diajar oleh tukang servis komputer yang menunjukkan cara memainkan 3 chord.

8. Inspirasi bermain muzik Taylor Swift adalah Shania Twain,Tim McGraw,Le Ann Rimes,Tina Turner dan Dolly Parton.

9. Banyak selebriti luar negeri suka belanja jenama-jenama top luar negeri,seperti Chanel dan Armani.Taylor Swift juga suka berbelanja tapi dia suka berbelanja di kedai Forever 21 dan BCBG.

10. Film di TV kegemaran Taylor Swift adalah CSI dan Grey's Anatomy sedangkan film kegemarannya adalah Love Actually.

11. kebanyakkan lagu-lagu Taylor Swift berasal dari kehidupan sehari-harinya.Contohnya,lagu Fifteen yang menceritakan tentang sahabatnya ketika masih berumur 15 tahun,lagu Forever & Always dibuat setelah dia putus cinta dengan Joe Jonas,You Belong With Me dibuat berdasarkan ceritanya yang mengagumi seseorang ketika di sekolah dahulu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...